Jakie strefy taxi wyróżnia się w Warszawie?

Warszawa to miasto podzielone na dwie strefy taxi. Oznacza to, że trasa z punktu A do punktu B może okazać się długa, co przełoży się bezpośrednio na koszt kursu. Co wpływa na opłatę? Jednym z czynników może być wjazd do drugiego obszaru cenowego. To oznacza podwyższenie stawki za kilometr. Sprawdźcie, gdzie przebiegają granice stref taxi i ile zapłacicie za przejazd.

Spis treści:
Przejazdy w centrum i okolicach
Kurs na obrzeżach Warszawy
Przejazd taksówką na lotnisko w Modlinie

Pierwsza strefa taxi w Warszawie

Za układ stref taxi w Warszawie odpowiada Urząd Miasta. To władze stolicy decydują o tym, gdzie przebiegają granice, za którymi zmienia się koszt opłaty za przejazd taksówką. Zapoznajcie się z ich przebiegiem i dowiedzcie się, co możecie zobaczyć bez konieczności wyjeżdżania poza pierwszy obszar cenowy. W naszej korporacji stawka za przejechany kilometr w dni powszednie w godz. 6.00–22.00 to tylko 1,60 zł!

Najważniejsze turystyczne punkty w mieście

Jeśli przyjechaliście do Warszawy, żeby zwiedzać jej najciekawsze zabytki, większość czasu spędzicie z pewnością w Śródmieściu. To tam znajdują się ul. Nowy Świat i ul. Krakowskie Przemieście. Będąc w centrum możecie także odwiedzić miejsca takie jak: Multimedialny Park Fontann, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Centrum Nauki Kopernik, Grób Nieznanego Żołnierza, Muzeum Fryderyka Chopina czy wreszcie Płac Kultury i Nauki oraz Muzeum Narodowe. Atrakcji wystarczy wam na co najmniej jeden cały dzień. Poruszanie się taksówką w obrębie tego obszaru nie będzie was kosztowało wiele, szczególnie jeśli wybierzecie Eko Taxi.

„Mordor” na Mokotowie

Słyszeliście o „warszawskim Mordorze”? To popularna nazwa zespołu biurowców, w którym siedziby mają liczne korporacje. Obszar jest zlokalizowany przy ul. Domaniewskiej. Co ciekawe, teren ten jest najgęściej zaludnioną częścią miasta. Na Mokotowie znajduje się też wiele parków, w tym Pole Mokotowskie czy Park Morskie Oko. Krajobraz dzielnicy jest bardzo różnicowany. Zobaczycie tam zarówno kilkunastopiętrowe wieżowce, jak i przedwojenne wille, z których część zajmowana jest przez zagraniczne ambasady. Nie brakuje tam taż typowych blokowisk i zabudowań przemysłowych.

Warszawska Wola

Dzielnica położona na zachód od Śródmieścia to Wola. Tam znajdują się m.in. dworzec Warszawa Zachodnia, Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Cmentarz Powązkowski. Warto wiedzieć, że to właśnie na tym terenie zlokalizowane są liczne luksusowe hotele takie jak: Hilton, Radisson czy Mercure i Ibis. Ze względu na duże dystanse i uciążliwe korki, po centralnych dzielnicach Warszawy najlepiej poruszać się z Eko Taxi. Wola, Śródmieście, Mokotów, Ochota i Żoliborz – tam cały czas obowiązuje pierwsza strefa taksówkarska z najniższą stawką za kilometr. Sprawdzając nasz cennik, dowiecie się także, że opłata początkowa (tzw. „za trzaśnięcie drzwiami”) jest stała i wynosi 8 zł.

Prawy brzeg Wisły

O ile obszar pierwszej strefy na lewym brzegu Wisły jest dosyć spory, o tyle sytuacja na prawo od rzeki wygląda już nieco inaczej. Wciąż nie musicie się przejmować wyższymi stawkami, jeśli podróżujecie w granicach dzielnic Praga Północ i Południe, Targówek oraz znacznej części Wawra. Co to oznacza dla turysty? Przede wszystkim teren ten obejmuje istotne obiekty takie jak Stadion Narodowy PGE czy Park Skaryszewski im. Ignacego Jana Paderewskiego. Tam tez usytuowane są znane osiedla: Saska Kępa, Gocław, Szmulowizna, Stara i Nowa Praga, Targówek i Bródno. Jeśli jedziecie w te rejony i chcecie uniknąć wielokrotnych przesiadek, zamówcie po prostu przejazd z Eko Taxi.

Obrzeża tańszej strefy

Znajomi mieszkają w znacznym oddaleniu od centrum? Wciąż możecie liczyć na to, że załapiecie się na niższe opłaty. Jest to możliwe, jeśli zmierzacie na Bielany, Bemowo, Włochy, Ursus, Ursynów, Wilanów, Białołękę, Wesołą i Rembertów. W każdej z tych dzielnic obowiązuje zakres ulic, które wchodzą jeszcze w skład pierwszej kategorii cenowej.

Druga strefa taxi w Warszawie

Z wyższymi opłatami trzeba liczyć się, jeśli wyjedzie się poza wyznaczony obszar i trafi się do drugiej strefy taxi w Warszawie. Oznacza to jednak, że miejsce, do którego się udajecie, położone jest na obrzeżach miasta lub poza jego granicami. Czy warto oszczędzić na tej podróży, wybierając komunikację miejską?

Autobusem czy taksówką?

Warszawa ma ponad 500 km2. Najbardziej oddalone miejsca na południu i północy stolicy dzieli ponad 40 km w linii prostej. Trasa ze wschodu na zachód jest niewiele krótsza. Podróżowanie komunikacją miejską do odległych od siebie punktów jest bardzo czasochłonne. Czy jest tanie? Biorąc pod uwagę jednorazowy przejazd jednej osoby – tak. Kiedy jednak jedziecie większą grupą, koszt wynajęcia taksówki rozkłada się na poszczególne osoby. Jednak jeśli zależy wam na czasie oraz komforcie podróży, nie ma się nad czym zastanawiać.

Różnica w cenie

Wytłumaczymy teraz pokrótce, jak naliczane są opłaty w Eko Taxi. Załóżmy, że przyjechaliście do Warszawy pociągiem, wysiedliście na dworcu Warszawa Centralna, zwiedziliście Pałac Kultury, a teraz chcecie dojechać do znajomych, którzy mieszkają na wschodnim Rembertowie. Podróż z Eko Taxi rozpoczniecie zatem w Śródmieściu – w pierwszej strefie taxi – ale skończycie w drugiej. Każdy kilometr przejechany w granicach pierwszej strefy będzie was kosztował 1,60 albo 2,40 zł w zależności od pory dnia (wyższa stawka naliczana jest w nocy, w godz. 22.00–6.00). Droższa taryfa (3,20 zł lub 4,80 zł za 1 km) będzie naliczana tylko za odcinek w drugim obszarze, który jest znacznie krótszy. Może się okazać więc, że z całej trasy, którą pokonacie, więcej zapłacicie tylko za jeden lub dwa kilometry pod sam koniec przejazdu. Pamiętajcie, że zamawiając kurs przez nasza infolinię, dyspozytor może od razu podać wam szacunkowy koszt całej usługi.

Dojazd na lotnisko w Modlinie pod Warszawą a strefy taxi

W ofercie Eko Taxi odrębnie traktowane są przejazdy do lotniska w Modlinie, które formalnie nie należy jednak do osobnej strefy, jednak często jest tak traktowane przez różne firmy taksówkarskie. W przypadku takiego serwisu opłata jest zryczałtowana, co oznacza, że zapłacicie z góry ustaloną kwotę bez względu na ilość przejechanych kilometrów lub czas przejazdu. Cena finalna kursu zależy od miejsca startu lub punktu docelowego podróży. W tym przypadku Warszawę dzieli się na trzy strefy, a każdą ze stref na dwie taryfy.

Podział dzielnic

Jak to rozumieć? Załóżmy, że jedziecie z lotniska Modlin do mieszkania na Ochocie, a wasz znajomy, z którym odbyliście lot, wraca na Pragę. Obie dzielnice znajdują się w tej samej strefie cenowej, czyli zapłacicie za swoje przejazdy dokładnie tyle samo. Na identyczną stawkę co Praga i Ochota mogą liczyć także: Śródmieście, Żoliborz, Wola, Targówek i Praga-Północ. Najmniej za trasę z Modlina zapłacicie, jadąc na Bemowo, Bielany i Białołękę. Najwyższy koszt będzie dotyczył natomiast osób, które chcą się dostać do Rembertowa, Wesołej, Wawra, Wilanowa, Mokotowa, Ursynowa, Włoch oraz Ursusa.